Tuesday, July 17, 2012

Orang Lain Makan Cili, Orang Lain Pulak Terasa KepedasanNya...

Aduhai.......... Tak tahu nak gelak ke nak sedih hari nie.... Korang ingat lagi tak pasal entry aku berkenaan dengan kesabaran..... Orang yang dalam watak2 Drama kesabaran tu dah lama pun minta maaf dekat aku setelah berkat kesabaran aku dan berkat doa supaya Allah berikan hidayah pada mereka. Alhamdulillah... Dan aku pun dah maafkan segala kesalahan diaorang. Yalah kan, sedangkan Nabi pun ampunkan umatnya, nie kan pulak aku nie hanyalah insan biasa.

Tapi yang peliknyaaaaaaaaaaaaa.... amboi panjangnya pelik tu.... heheehee... baru2 nie ada pulak orang lain yang terasa.....Aduhai. Dan paling aku sedih orang tu tak tahu hujung pangkal cerita, dan main serkap jarang dah menyebarkan pada yang lain pulak.... Aduhai. Lepas tu cakap macam2 dekat belakang aku....Aduhai Lagi.... Bukan sekali dua macam nie, dah banyak kali.

Dan yang paling sedih, ada suatu insiden yang diluar jangkaan aku. Lain kali aku tak nak buat apa2 transfer dengan Hong Leong Bank lagi. Dah 2 minggu tunggu jawapan akhirnya pihak Hong Leong dah pun nak keluarkan surat tunjuk sebab. Dan aku tunggu surat tu sampai jer dekat tangan aku. Insyallah dalam minggu ni akan sampai.

Aku diam jer selama nie, sebab tunggu bukti, nanti orang kata aku ni menipu pulak. Tak pelah, orang yang berada di tempat kebenaran Allah akan sentiasa lindung. Tak kisahlah nak kata apa pun, ko jugak yang dapat dosa kering jer nanti. Nanti bila dah ada bukti depan mata baru nak diam agaknya... Mungkin aku ni bukanlah orang yang berharta, tapi tak bermakna aku nak ambil kesempatan dan tipu darah daging sendiri. Tak kan lah bila orang dah tolong kita, kita nak buat "taik" pulak dekat dia.....

Yang sedihnya lagi, tak tahu apa2 janganlah main serkap jarang aje. Jangan nak menuduh tak tentu pasal. Dan tak bermakna kalau aku diam tu, boleh ko cerita sesedap mulut jer..... Tak bermakna aku diam tu ertinya aku bersalah. Kadang2 diam tu lebih baik daripada bercakap. Hanya tunggu masa jer nak tunjukkan kebenarannya..
Yang herannya, kesalahan sendiri tak nampak tapi kesalahan orang pulak dijajanya....
Dan apa yang aku nak pakai, tak ada kena mengena pun dengan hidup ko..... Aku tak minta pun duit ko untuk bayarkan apa yang aku nak pakai....
Yang nie nak terasa ke terasalah sebab nie memang khas untuk ko.... Psst..... Sapa Tu????
Agaknya lepas baca jer entry aku kali nie ntah apa lagi agaknya agenda dia.... huhu.... so sad..

Berbalik pada tajuk hari nie, Orang Lain Yang Makan Cili, Orang Lain Pulak Yang Terasa Kepedasannya.... Sapa Nak Jawab????






P/s: Cili nie kalau buek masak lomak cili api pun sodap... mak mentuo lalu belakang pun tak nampak jang..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...