Tuesday, July 17, 2012

Alya Emilda Ke Rombongan Aquaria Dan Muzium TUDM.

Entry nie dah lama, tapi baru hari nie nak update. Pada 30 Jun yang lepas, Sekolah Tadika Nur Raudah telah mengadakan rombongan ke Aquaria KLCC dan Muzium TUDM. Pada mulanya aku dengan hubby tak nak lepaskan Kakak mengikuti rombongan tersebut. Bukannya apa, sebab Kakak kecil lagi. Takut2 dia buat perangai molek dia masa pergi rombongan tu nanti tak ke haru biru dibuatnya. Lagipun aku ataupun hubby tak dapat nak iringi Kakak masa hari rombongan tersebut.

Nak dijadikan cerita, 3 hari sebelum hari rombongan, masa aku balik dari kerja Kakak dah tunggu depan pintu. Biasanya kalau dia tunggu aku balik kerja depan pintu, mesti ada something yang dia nak atau yang dia nak cerita.... (tak sabar lah tu)...

"Ibu, tadi dekat sekolah semua kawan2 dapat surat Cikgu As bagi. Tapi Kakak tak dapat"... dengan nada yang sodih....

"Surat apa?"

"Cikgu As kata surat nak pergi Aquaria."

"Kan Kakak tak pergi, sebab tu Cikgu As tak bagi surat"

"Tapi Kakak nak pergi Aquaria"....

Malam tu aku pun discuss dengan Hubby tentang permintaan Kakak. Hubby kata Kak Lang (cousin my Hubby) ada ikut sekali untuk mengiringi adik kembarnya Wana & Wina. So, hubby aku pun minta tolong Kak Lang untuk jaga Kakak sekali... Esoknya aku dan hubby pun pergi sekolah Kakak untuk buat pendaftaran. Dan Alhamdulillah Cikgu As kata dia sudi nak tolong jaga Kakak sepanjang rombongan tersebut. Barulah lega hati kami nak lepaskan Kakak ikut rombongan tersebut...

Sehari sebelum nak pergi rombongan, Kakak tunggu lagi aku depan pintu masa aku balik dari kerja. Macam biasalah, mesti ada something yang dia nak bagitahu..

"Ibu, esok Kakak nak pergi Aquaria tapi kakak tak ada kasutlah bu..."

" Kalau tak ada kasut, Kakak pakailah selipar kan ada"

"Tapi cikgu kata kena pakai kasut"

Aku memang dah plan nak belikan kasut sport untuk kakak. Jadi malam tu aku dengan hubby pun pergilah kedai kasut dan belikan Kakak kasut. Balik aje dari kedai, terus nak pakai kasut tu. Biasalah budak2 excited sangat sebab dapat kasut baru. Sampai nak tidur still lagi nak pakai kasut.... huhuu...

Gambar sepanjang rombongan tersebut . Ambil dekat dalam FB Cikgu As & Mak Ucuk..
Layan jer gambar2 nya...


Balik jer dari rombongan, bercerita tak henti2... hehehee
Walau apapun terima kasih pada Cikgu As serta semua cikgu-cikgu yang turut sama menjaga serta melayan karenah anak daro nie.... Terima kasih jugak dekat Kak Lang Shahidah.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...