Thursday, May 24, 2012

AEON CREDIT @ AH LONG




Panasnya hati aku hari ni. Sejak 2 minggu lepas orang Aeon Credit (AC) asyik kejar payment jer dengan aku. Masa bulan lepas diaorang terlebih potong dalam akaun aku sebanyak RM 50. Dah banyak kali aku call suruh diorang return balik payment tu. Sampai nak fed up aku. Last2 aku decided supaya RM 50 tu just forward untuk next payment.

Bila kes diorang terlebih potong dalam akaun aku, aku rasa dah serik sangat nak buat Auto Debit. Jadi dalam bank akaun AD aku tu, aku tak bank in pun duit untuk next payment. Dipendekkan cerita, balance yang aku sepatut kena bayar untuk this payment RM 30 sahaja sebab last mont dia orang dah terlebih potong. Tarikh Due kena bayar ialah setiap 2nd. Oleh sebab dalam akaun aku tak ada duit, jadi diorang tak boleh nak buat AD dekat akaun aku.
Dek sebab sakit hati sangat, last month buat aku macam peminta sedekah jer balik duit aku jadi this month aku buat 'bodo' jer bila diaorang call. Aku ingat pasal RM 30 tu diaorang tak adalah kejar macam hutang ribu2. Rupanya cara diorang nak collect payment lebih teruk dari Ah Long agaknya.

Mula2 call office aku. Lepas tu datang rumah aku. Aduhai pasal RM 30 diorang kejar sampai rumah. Nasib baik masa dia datang hubby aku ada. Hubby aku kata, dia tak tahu apa2 & tak ada duit nak bayar. Last dia call bagitahu payment aku dah nak masuk 2 bulan tertunggak. Padahal due 2nd. Tapi baru 23hb diaorang kata nak nak masuk 2 bulan. Memang aku hangin satu badan. Lepas tu orang yang call aku tu siap boleh cakap" Hari nie dah masuk gajikan, saya dah check dengan unit gaji Puan dah masuk hari ini"
Eh! apa hak ko nak check pasal gaji aku pulak?? Memang macam S----.

Semalam dapat gaji, aku bayar terus tunggakan RM 30 + Installment untuk next month payment. Tapi tengah hari ini, ada orang dari Aeon Credit datang Office aku nak minta RM 3 untuk clearkan nama aku dari akaun tunggakan. Mak Datuk, RM 3 ya Puan2 sekalian. RM 3 pun diorang sanggup datang cari aku dekat Office.....

Aku tak tahu nak cakap apa...... teramat sakit hati sangat2.
Lepas ni klu dia call lagi memang nak kena maki dengan aku.

7 comments:

  1. mmg aeon ni celaka,sy dh kena..sblm ni sy hutang ok je.selalu nya sy settelkan hbs sbb dpt diskaun.sjk 2 thn ni dh mcm along.blom gaji lg dah call sy smpi 2 kali lak tu.sy carut je.pastu sy terleway byr 3 hr sbb busy sgt out station tk smpt g kaunter sbb sy byr cash tak bg auto debit wlpun mmg wajib auto debit.caj 3 hr lewat tu dia tolak dari akaun saya rm58.50.mmg saya hangin!payment sy cantik selama ni pun tak blh consider lewat sket bukannya ada tertunggak.bila google psl aeon ni rmi rupanya kena.serik dah pasni mmg takkan berhutang dgn aeon.

    ReplyDelete
  2. Aeon mmg s***..saya tggukan 1k dan ada mslh hilang kerja..sy dah call minta penangguhan dan budi bicara senang pihak sana jawab boleh minta pinjam family or org terdekat..ko ni bodoh ke kalau boleh pinjam tak adalah aku pinjam aeon..aku bukan ada masalah sebelum ni setiap bulan terlebih bayar tapi bila balance bayaran 1k dia punya canang macam 1juta.Ugut nak sita rumah family aku apa kejadahnya..ok dah aku hutang..aku pun p settlekan amount yg diminta tapi yg s*** ada baki -6.00 boleh xrefund semula mmgla sikit tapi bila time aku xckup rm3 pun ugut macam2..sekarang hutang dah selesai & tidak akan terjebak lagi dengan aeon ni.p/s sila cepatkan proses semua dokumen ye AEON aku dah selesaikan ikut time.

    ReplyDelete
  3. Hah.. Yg sya pula drang x ptong pun dri akaun sya.. Sya dh tnggalkn sikit untuk dorang potong.. Dh wajib tiap2 bulan kite tnggalkn sikit untuk drang potong...dh nk 2 thun dh buat bgitu.. Bru bulan ne je x tau npa drang x ptong2 lgi....eon ada msalah ke nk ptong atau sengaja cari psal supaya kite ambik duit tu dn dorang akan kol yg akaun kite xde duit...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tumpang tnye, kalau kita nk restruce loan boleh ke, mksod nya nk mtk pengurangan bayaran tu, tp tnye Aeon hari tuh dia ckp kalau dlm 3 bln or 4 bln xbyr bru ada surat offer dri hR, btol ke? Just nk thu je

      Delete
  4. Nak tanya.. Klu deudate kita 10hb..tapi kita bayar awal dr tarikh tu. .Agak² 10hb aeon buat auto debit x??

    ReplyDelete
  5. sy buat due payment 2aribln...sllu depa ckp pling lewat 5aribln...sy dah bank in duit...sy xpersan yg depa trik duit dri akaun jugak...dah la nk pakai duit ni...sakitnya hati

    ReplyDelete
  6. Ada tak cara nak blok supaya tak auto debit

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...