Friday, April 27, 2012

Aku Dah Hilang Kesabaran

Entah kenapa hari nie tajuk ada kena mengena dengan "Sabar". Entry sebelum nie pun berkenaan dengan tips untuk ibu2 yang hilang sabar. Tapi entry kali nie aku dah betul2 hilang sabar. Tapi bukan hilang sabar dengan anak2, tapi dengan mereka2 yang kaki kipoci.....Aku ni bukan jenis orang yang suka sangat nak jaga tepi kain orang. Tapi bila ada orang yang dok sibuk2 nak selak2 kain aku, memang aku hilang kesabaran. Korang yang lain boleh sabar ke???

Ada beberapa karektor dalam DRAMA aku dah hilang sabar ni
Watak A : Memang dari dulu tak habis2 nak cari kesalahan orang. Dia aje yang betul. Sembahyang tak tinggal konon, tapi hati macam C----- mulut macam P----
Watak B : Tukang mengiyakan cerita2 Si A. Nampak macam baik, tapi musuh dalam selimut.
Watak C : Yang lupa daratan
Watak D : Menggelabah tak tentu pasal. Suka buat tuduhan tanpa usul periksa. Ala2 kipoci pun ada
Watak E : Yang nie memang kipoci habis. Kalau mengata dan menyibuk hal orang memang No.1. Bila masa susah mulut manis sangat. Tapi belakang mengata aje. Hal sendiri tak nak pulak jaga.

Aku tak kisah sangat dengan korang, apa korang nak kata, nak mengumpat ke, nak korek2 rahsiake, suka hati koranglah.... Apa yang penting aku hidup bahgia dengan suami dan anak2 aku.

Kepada watak2 yang suka mengata & Kipoci tu, aku tak mampu nak tutup mulut korang. Mengatalah selagi korang mampu. Bawalah cerita2 sensasi korang untuk jadi bahan umpat korang tu. Mungkin satu hari nanti boleh keluar dalam MELODI. hehehe...

Kepada watak yang lupa daratan tu, aku harap ko sedar sikit apa yang ko cakap. Jangan meludah ke langit, aku takut nanti terkena balik dekat muka ko. Jangan jadi kacang yang lupakan kulit. Baru senang sikit jer tu.....

Kepada Watak si A, aku harap ko insaflah cepat2. Jagalah sikit mulut ko tu. Aku takut suatu hari nanti kerana mulut santan binasa. Semoga Ibadah yang ko dirikan akan menjadikan ko seorang yang lebih beriman.

Soorylah aku dah bosan dengan sikap korang2 semua.... Aku mohon pada Allah agar suatu hari nanti pintu hati korang akan terbuka untuk insaf.
Amin....


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...