Tuesday, April 12, 2011

"Ibu, Alya Emilda Nak Kiss Baby"

Alhamdulillah.... Usia kandunganku sekarang adalah 14 minggu. Ini bermakna ada lagi 26 minggu sebelum baby dilahirkan. Girl or Boy? Girl atau boy bagi aku tak penting. Apa yang lebih penting adalah kandunganku ini sihat dan sempurna sifatnya. Kalau diberi pilihan, aku nak girl lagi. Sekurangnya2 Alya Emilda ada kawan nak main masak2 nanti... heheee... Tapi kalau lelaki pun aku bersyukur sangat2 sebab nanti ayah ada kawan nak main gusti.. GUsti???? hehee..

Sekarang ni, walaupun Alya Emilda baru berusia dua tahun dua bulan tapi dia mengerti yang tak lama lagi dia bakal menjadi seorang kakak. Alya Emilda pun faham yang dalam rahimku ini ada insan yang bakal bergelar adik. Sebelum sleep, tiap2 malam Alya Emilda mesti nak kiss baby. Dia akan cakap "hai", "Baby buat apa tu", "sayang baby","nak tido dengan baby" dan kemudian dia akan kiss perut aku seperti dia kiss seorang baby. Terharu sangat2 bila lihat kasih sayang Alya Emilda yang begitu mendalam. Aku harap dan berdoa, bila adik Alya Emilda dilahirkan nanti, dia akan tetap sayang menyayangi antara satu sama lain... Amin2...

Buat masa yang terdekat ni, kalau boleh aku dan hubby bercadang nak duduk rumah sendiri. Al-malkumlah ahli keluarga kami akan bertambah tak lama lagi. Tak kisahlah rumah tu kecik atau pun besar. Yang penting kami sekeluarga selesa dan bahagia.... Kalau boleh biarlah sebelum kandungan aku ini bertambah besar, sebab takut nanti tak larat nak mengemas. Lagipun kesian dekat my hubby nak kemas sorang2 nanti. Aku harap apa yang kami sekeluarga hajatkan akan termakbul. Amin..

1 comment:

  1. salam perkenalan :) bestnya..sy pon masih menungu berita gembira tuh..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...