Monday, April 4, 2011

Alya Emilda Nak Dapat Adik

Alhamdulillah.... pada bulan Oktiober nie, InsyaAllah Alya Emilda bakal dapat adik. Sekarang nie usia kandungan aku dah nak masuk 13 minggu. Ini bermakna ada 27 minggu lagi Alya Emilda akan dapat adik. Aku bersyukur sangat2..... InsyaAllah due date aku 11.10.2011.

Sekarang nie alahan dah mula berkurangan. Cuma aku sekarang tak ada selera nak makan. Kadang2 tu aku tak tahu nak makan apa, sebab semuanya tak kena dengan selera aku. Mungkin tekak aku tak berapa sedap, sebab tu makan apa2 pun tak ada selera. Tapi aku bersyukur kerana aku tidak mengalami alahan yang teruk. Pada mula2 tu cuma pening2 dan loya jer rasa tekak nie. Cuma aku alah dengan bau-bauan. Contohnya bau perfume dan bau masakan. Silap2 boleh terkeluar balik isi perut aku. Kalau bau rokok, lagilah aku rasa macam nak pengsan.

Aku bersyukur sebab my hubby memahami keadaan yang aku alami sekarang. Kalau dia nak smoking, dia mesti smoking dekat luar rumah. Kalau nak angkat barang yang berat2, dia lah yang akan membantu.Tapi aku kesian dekat Alya Emilda sebab aku tak boleh nak dukung dia atas nasihat doktor. Last week aku pergi scan, dan doktor kata uri aku kebawah. Doktor nasihatkan supaya aku tak angkat benda yang berat2 termasuk kalau boleh jangan dukung Alya Emilda sebab takut berlaku pendarahan. Tapi ibu tahu, Alya Emilda pasti mengerti keadaan aku sekarang.

"Ya, Allah kau permudahkanlah urusan ku sepanjang kehamilanku. Aku memohon ke hadratmu semoga anak didalam kandunganku sihat dan sempurna sifatnya. Amin..."

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...